Tuesday, December 29, 2009

Berilah semampunya..



Bila mana ada pertemuan disitu juga perpisahan akan menyusul… Dua hakikat ini satu kolebrasi yang tercipta pada wujudnya sebuah perhubungan yang dibentuk oleh Allah SWT. Hakikat yang berterusan senantiasa sepanjang kehidupan,sehinggalah Pertemuan sebenar dengan Maha Pencipta di akhirat kelak. Kadang-kadang yang di depan mata tidak terasa kehilangan kerana kebiasaan kehadirannya, tetapi pabila hilang dari pandangan mata, kebiasaan itu menjadi kejanggalan. Baru terasa kekurangannya diri MEMBERI kepada yang dituntut haknya. Hak seorang rakan antaranya…Bila difikir semula, jika hak seorang rakan pun tidak mampu dipenuhi sebaiknya, ini kan pula hak kita sebagai seorang Hamba pada Penciptanya. Begitu kerdil terasa diri, kerdil kerana ketidakmampuan diri.

Namun, biarpun ketidakmampuan menyaluti diri, jangan biarkan ia membatasi diri kerana bukan hamba yang menuntut haknya, tetapi Allah SWT yang menetapkan haknya dengan syurga sebagai maharnya.. Oleh itu memberilah semampu mungkin,..

1 comment:

ACHIK AIDIK'S ABDULLAH said...

Salam Ukhwahfillah...hu3...xaci ar xdok gambar drebar Solehah ni:=)xpala merajuk ar dengan syanu...xde POWER la gambar 2 hihihi...